Diplomski studij - Informatika - Istraživački - Jednopredmetni
Diplomski studij - Informatika - Istraživački - Dvopredmetni
Diplomski studij - Informatika - Nastavnički - Jednopredmetni
Najnoviju verziju rasporeda nastave (za zimski ili ljetni semestar) možete pronaći na Web stranici fakulteta:
https://web2020.ffzg.unizg.hr/studiji/raspored/
ECTS Informacijski paket – sadrži izvedbeni plan za jednopredmetne i dvopredmetne studije Informacijskih znanosti
http://theta.ffzg.hr/ECTS/Studij/Lista?razinaStudijaID=4
Naziv kolegija: Leksikografija
ECTS-bodovi: 3
Jezik: hrvatski (engleski)
Trajanje: 1 semestar (9. semestar)
Status: obvezan za informatologiju, izborni za ostale smjerove na Odsjeku i FF-u
Oblik nastave: predavanje/seminar (1+1)
Uvjeti: Uvod u leksikografiiju
Ispit: pismeni
Sadržaj:
Kolegij Leksikografija, napredan je kolegij i bavi se posebnim leksikografskim temama s obzirom na različite aspekte izrade rječnika, njihovu namjenu i korisničke potrebe te primjenu računalnih metoda u leksikografiji. Razrađuje se razlika između općih jednojezičnih i dvojezičnih rječnika; rječnika za prevođenje na materinski jezik u opreci prema onima za proizvodnju na stranom jeziku. Analiziraju se različiti aspekti rječničke makrostrukture i mikrostrukture i oprimjeruju sastavljanjem natuknica za različite tipove rječnika. Skreće se pozornost na: specifičnosti leksikografske obrade različitih jezika (bilježenje izgovora, akcentuacija, obrada morfologije, sintaktičke informacije itd.) s osobitim obzirom na hrvatski; analizu značenja i različite tipove definicija; jezik definicija. Raspravlja se i o načelnoj opreci između ‘jezičnoga’ i ‘izvanjezičnoga’ (tj. enciklopedijskoga) i njezinoj održivosti u leksikografiji, kulturno specifičnim značenjima te o leksikografskom metajeziku.
Put nastajanja rječnika i organizacija leksikografskoga projekta prati se od prve zamisli do konačnoga prozivoda.
Cilj – opće i specifične kompetencije:
Studenti će steći cjelovit uvid u sve faze odvijanja leksikografskoga procesa. Ovladat će teorijskim i praktičnim znanjima koja će ih osposobiti da surađuju na konkretnim leksikografskim projektima.
Praćenje kvalitete i uspješnosti predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.
Obvezatna literatura:
Dodatna literatura:
Naziv kolegija: Informacijska politika
ECTS-bodovi: 3
Jezik: hrvatski
Trajanje: 1 semestar (9. semestar)
Status: izborni za sve studije na Odsjeku i FF-u
Oblik nastave: 1 sat predavanja i 1 sat seminara na tjedan
Uvjeti: oloženi ispiti iz grupe organizacija znanja ili upisan peti semestar
Ispit: usmeni i pismeni (seminarski rad)
Sadržaj:
Teme: definicija i područje informacijske politike; različiti tipovi informacijskih politika i njihovi međuodnosi; globalne i regionalne strukture: WTO, ITU, ICANN, itd.; informacijska politika EU, itd.; Europa i globalno informacijsko društvo; ICT i znanje za društveni razvoj; integracija i primjena ICT u trgovini, industriji i državnoj upravi; globalni i regionalni trendovi u telekomunikacijskoj infrastrukturi; ICT prioriteti u tranzicijskim zemljama; politika edukacijske tehnologije; razvoj i trendovi e-tržišta; nacionalne telekomunikacijske mreže; istraživački prioriteti u ICT.
Cilj – opće i specifične kompetencije:
Uvod u informacijsku politiku treba omogućiti razumijevanje utjecaja znanja i ICT (informacijsko komunikacijske tehnologije) na društveni razvoj i stvaranje informacijskog društva.
Praćenje kvalitete i uspješnosti predmeta: Provjera kvalitete i uspješnosti izvedbe predmeta vršit će se kombiniranjem unutrašnje i vanjske evaluacije. Unutrašnju evaluaciju činit će nastavnici i studenti. Evaluacija će se provesti metodom ankete na kraju semestra. Vanjsku evaluaciju realizirat ćemo prisustvovanjem kolega na predmetu i njihovom ocjenom predmeta i nastavnika.
Obvezna:
1. J. Humphrey, R. Mansell, D. Pare, H. Schmitz; The Reality of E-commerce with Developing Countries; Department for International Development (DFID); 2003.
2. M. Bergquist, J. Ljungberg; The Power of Gifts: Organizing Social Relationships in Open Source Communities; Information Systems Journal, Vol. 11, No. 4; 2001 - pp. 305-320
3. M. Castells, P. Himanen; The Information Society and the Welfare State: The Finnish Model; Oxford University Press; 2002
Seminarska:
1. M. Castells; Materials for an Exploratory Theory of the Network Society; British Journal of Sociology; 2000 - Vol. 51 (1): 5-24
2. M. Castells; The Internet Galaxy: Reflections on the Internet, Business and Society; Oxford University Press; 2001 - pp. 1-8, 36-63.
3. M. Chircu, R. J. Kauffman; Reintermediation Strategies in Business-to-Business Electronic Commerce; International Journal of Electronic Commerce, Vol. 4, No. 4; 2000 - pp. 7-42
4. N. Garnham; Emancipation, the Media and Modernity: Arguments about the Media and Social Theory; 2000 - 'The Media as Technologies' -pp. 63-81
5. P. A. David; The Evolving Accidental Information Super-Highway; Oxford Review of Economic Policy, Vol. 17, No. 2; 2001. pp. 159-187
6. P. Kollock; Communities in Cyberspace; ed. M. A. Smith, P. Kollock; Routledge; 1999
7. R. Cowan, D. Foray; The Economics of Codification and the Diffusion of Knowledge; Industrial and Corporate Change, 6(3); 1997 - pp. 595-622
8. R. Hawkins, R. Mansell, W. E. Steinmueller; Towards Digital Intermediation in the Information Society; Journal of Economic Issues, Vol. XXXIII (2); 1999 - pp. 383-391
9. R. Mansell, W. E. Steinmueller; Mobilizing the Information Society: Strategies for Growth and Opportunity; Oxford University Press; 2000 - 'Competing Interests and Strategies in the Information Society', pp. 8-36 , 98-149, 289-337.
10. R. Mansell; Communication by Design: The Politics of Information and Communication Technologies; ed. R. Mansell, R. Silverstone; Oxford University Press; 1996 - 'Communication by Design?' -- pp. 15-43
11. R. Mansell; Digital Opportunities and the Missing Link for Developing Countries; Oxford Review of Economic Policy, Vol. 17, No. 2; 2001 - pp. 282-295
12. R. Mansell; Inside the Communication Revolution: Evolving Patterns of Social and Technical Interaction; Oxford University Press; 2002 - 'Conclusion: Social Relations, Mediating Power, and Technologies' - pp. 251-270
13. R. Mansell; New Media Competition and Access: The Scarcity-Abundance Dialectic; New Media & Society, Vol. 1(2); 1999 - pp. 155-182
14. W. E. Steinmueller; Inside the Communication Revolution: Evolving Patterns of Social and Technical InteractionInside the Communication Revolution: Evolving Patterns of Social and Technical Interaction; ed. R. Mansell; Oxford University Press; 2002 - 'Virtual Communities and the New Economy' - pp. 21-54
15. W. E. Steinmueller; Will New Information and Communication Technologies Improve the "Codification" of Knowledge?; Industrial and Corporate Change, Vol. 9(2); 2000 - pp. 361-376
16. W. H. Melody; Institutional Analysis and Economic Policy; ed. M. Tool, P. Bush; 2003 - 'Policy Implications of the New Information Economy' - pp. 411-432
ECIL
Europska konferencija o informacijskoj pismenosti - European Conference on Information Literacy (ECIL) serija je konferencija koju organiziraju Odsjek za upravljanje informacijama Sveučilišta Hacettepe iz Ankare, Odsjek za informacijske i komunikacijske znanosti Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Međunarodno udruženje za informacijsku pismenost (InLitAs).